Dane Kontaktowe

Zapraszam wszystkich zainteresowanych do dzielenia się swoimi spostrzeżeniami, uwagami i doświadczeniem.
Czekam także na Waszą pomoc przy tworzeniu tego bloga.
Jeżeli posiadacie jakieś ciekawe sugestie, przemyślenia albo informacje związane z poruszaną przeze mnie tematyką - proszę, podzielcie się nimi ze mną. Chętnie o tym napiszę.

Dane kontaktowe :

gobarakago@gmail.com



niedziela, 17 kwietnia 2011

Autostop internetowy


Skąd pomysł na etykietowanie postów jako 'Nic mi o tym nie wiadomo '?
Nic mi o tym nie wiadomo to zbiór  informacji nie sprawdzonych osobiście, ani przeze mnie ani żadnego z moich znajomych. Pewne tematy jednak wydają mi się ciekawe i dlatego o nich piszę :) Proste. 

Otóż na ten przykład, w ostatnim czasie bardzo zaciekawiła mnie strona :

Do autostopa samego w sobie mam stosunek raczej obojętny. Szczególnie mnie raczej nie bawi przemieszczanie się w ten sposób na dalekie odległości.W Polsce zdarzało mi się czasem machnąć ręką przy szosie. Zwłaszcza w czasach studenckich deficytów budżetowych, które to miały charakter permanentny.
Wracając do strony 'nastopa'. Inicjatywa wydaje mi się świetna.Ogłoszenia (darmowe) mogą zamieszczać zarówno kierowcy, jak i pasażerowie.Oferty dotyczą głownie Polski - ale nie tylko. Jak łatwo się domyśleć, w ogłoszeniach kierowcy deklarują chęć zabrania pasażerów.W swoich ogłoszeniach podają miejsce wyjazdu, datę, miejsce docelowe, ilość miejsc wolnych w samochodzie. Często podana jest też cenę przejazdu. Nie należy się jednak tym zniechęcać. Niektórzy ludzie w ten sposób po prostu próbują maksymalnie obniżyć koszty swojej podróży, dlatego dobierają sobie pasażerów z którymi mogliby podzielić koszty paliwa. Zatem, nawet jeżeli ktoś prosi o wkład finansowy, jest on z reguły bardzo niewielki. 
Pasażerowie poszukujący transportu również mogą dodawać ogłoszenia i szukać aktywnie szczęścia. Pod wieloma względami jest to rozwiązanie lepsze niż 'stop tradycyjny', zwłaszcza jeżeli wybieramy się w jakiś odległy zakątek Europy.
Na stronie dostępne jest też małe narzędzie pozwalające na obliczanie kosztów podróży. Po podaniu paru danych takich jak: długość trasy w kilometrach, koszt jednego litra paliwa, ilość pasażerów, już po paru chwilach otrzymujemy szacowany koszt podróży dla jednego pasażera.
Pomysł wydaje mi się godny zgłębienia. Ponieważ nie bardzo lubię teorię, postaram się niebawem przeprowadzić mały wywiad wśród użytkowników strony. Dzięki temu może uda mi się zdobyć więcej informacji praktycznych dotyczących tego projektu.
Pozdrawiam na dziś :)

Autostop- życie przydrożne może być piękne :)


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz