Dane Kontaktowe

Zapraszam wszystkich zainteresowanych do dzielenia się swoimi spostrzeżeniami, uwagami i doświadczeniem.
Czekam także na Waszą pomoc przy tworzeniu tego bloga.
Jeżeli posiadacie jakieś ciekawe sugestie, przemyślenia albo informacje związane z poruszaną przeze mnie tematyką - proszę, podzielcie się nimi ze mną. Chętnie o tym napiszę.

Dane kontaktowe :

gobarakago@gmail.com



niedziela, 18 grudnia 2011

Żegnaj Cesario :(

Nie mogę o tym nie napisać. Otworzyłam dziś rano moje 'okno na świat' , czyli włączyłam komputer. I co za tym oknem dzisiaj? Szarość i smutek. Cesaria Evora nie żyje.  
    Ta artystka wywodząca się z Wysp Zielonego Przylądka przez wielu uważana była za królową morny. Śpiewała wyłącznie po portugalsku i kreolsku, a w związku z tym pod względem warstwy tekstowej pozostawała dla mnie artystką 'nieodczytaną' . Nigdy jednak nie zadałam sobie trudu, by dotrzeć do tłumaczeń jej tekstów. Nie musiałam. Jej muzyka sprawiała bowiem , że jej twórczość była niesamowicie  łatwa do przełożenia na dowolny język świata. Śpiewała  o uczuciach uniwersalnych. O pragnieniach znanych każdemu człowiekowi na świecie. Śpiewała o tęsknocie , smutki i radości, czyli o tym wszystkim, co stanowi szkielet naszego życia emocjonalnego. Nie mówiąc już o tym , że za każdym razem gdy jej słuchałam, przenosiłam się w bardziej słoneczne rejony geograficzne. Śpiewaj teraz w niebie Cesario. Będziemy za Tobą tęsknić.




1 komentarz: