Dane Kontaktowe

Zapraszam wszystkich zainteresowanych do dzielenia się swoimi spostrzeżeniami, uwagami i doświadczeniem.
Czekam także na Waszą pomoc przy tworzeniu tego bloga.
Jeżeli posiadacie jakieś ciekawe sugestie, przemyślenia albo informacje związane z poruszaną przeze mnie tematyką - proszę, podzielcie się nimi ze mną. Chętnie o tym napiszę.

Dane kontaktowe :

gobarakago@gmail.com



poniedziałek, 26 grudnia 2011

Co z tymi czarterami ?

         No dobrze. Wielkimi krokami zbliża się wiekopomny ( przynajmniej dla mnie) dzień,  kiedy to kupię bilet do Meksyku. Nie znalazłam osób chętnych na przyłączenie się do nas na okres całej wyprawy. Ale znalazłam 3 osoby, które chętnie podepną się na dwa tygodnie. Z wielką ekscytacją przekonywałam te osoby, że jeżeli chcą lecieć tylko na dwa tygodnie , to zapłacą dużo mniej niż ja, bo mogą skorzystać ze wspaniałej  oferty jaką są loty czarterowe. No właśnie . Każdy słyszał ten magiczny zlepek słów 'lot czarterowy'. Moi znajomi jednak nieśmiało pytali : " Co to właściwie jest ?" No więc co to jest i czy rzeczywiście jest  to takie tanie ?
Loty czarterowe organizowane są przez operatorów turystycznych. Czyli mówiąc najprościej , bilet taki kupujemy nie bezpośrednio od przewoźnika ( np. easyjet) , tylko od  biura turystycznego. Cechą charakterystyczną tych biletów jest to, że sprzedawane są głównie w okresie nasilonego ruchu w branży turystycznej , czyli np. w lecie. Te bilety są rzeczywiście dużo tańsze. Widać to szczególnie , kiedy wybieramy się daleko i musimy przygotować się na spore wydatki. Oczywiście-  muszą  też być jakieś wady. Loty takie są operowane w rotacji tygodniowej. Oznacza to, że ( poza pewnymi wyjątkami) są one sprzedawane na okres jednego lub dwóch tygodnia. Dodatkowo przepisy lotów czarterowych są bardzo ścisłe. Nie ma mowy o przesuwaniu dat, anulowaniu itd. Szukając mojego taniego biletu do Meksyku próbowałam coś pokombinować. Chciałam lecieć z jednym turnusem a wrócić z innym. Nie ma takiej opcji. Nie było też opcji 'one way'. 
Tak więc mi pozostaje kupienie biletu od tradycyjnego przewoźnika. Niestety , bo różnica w cenie jest uderzająca. Już szykuję jakieś 770 funtów , bo tyle kosztuje najtańszy przelot 'tradycyjny'. Czartery na dwa tygodnie startują już za 520 funty w dwie strony !

Więcej o lotach czarterowych na stronie :
http://www.lotyczarterowe.com/faq.php
Oferty można przejrzeć np. tutaj:
http://www.esky.pl/loty-czarterowe 
A tutaj coś miłego , dla osób które mieszkają w UK:
http://book.flythomascook.com/skylights/cgi-bin/skylights.cgi 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz