Dane Kontaktowe

Zapraszam wszystkich zainteresowanych do dzielenia się swoimi spostrzeżeniami, uwagami i doświadczeniem.
Czekam także na Waszą pomoc przy tworzeniu tego bloga.
Jeżeli posiadacie jakieś ciekawe sugestie, przemyślenia albo informacje związane z poruszaną przeze mnie tematyką - proszę, podzielcie się nimi ze mną. Chętnie o tym napiszę.

Dane kontaktowe :

gobarakago@gmail.com



sobota, 29 września 2012

Wegetarianin na wycieczce

Trudno mi powiedzieć czy wegetarianin na wycieczce ma lepiej czy gorzej. Z jednej strony- gorzej. W menu wybór jest ograniczony i trzeba się namachać rękami aby wyjaśnić, że chcemy potrawę bezmięsną. Z drugiej jednak strony jak się je warzywa, to raczej trudno trafić na coś niezjadliwego. Wiadomo- w dalekich krajach koncepcja ' smacznego dania' bywa diametralnie różna od tego co lubią Europejczycy. Można zaliczyć niezłą wpadkę , kiedy zamawia się tajemniczo brzmiącą potrawę, a na talerzu ląduje półżywa małpa.Cóż . Z marchewki  i selera trudno stworzyć coś przeraźliwego.
Niemniej jednak wegetarianie mają czasem pod górkę. Zwłaszcza Ci ortodoksyjni. Jeden z moich kolegów np. nie zje niczego w restauracji, w której serwowane jest mięso. Uważa on bowiem, że jakaś ( dajmy na to) frytka , którą on ma zamiar skonsumować, smażona była w tłuszczu w którym wcześniej 'kąpało' się mięsiwo.  A zatem morał mamy jeden. Niektóre osoby jadają wyłącznie w knajpach dla wegetarian. Co zatem takie osoby mają uczynić, kiedy opuszczają przyjazny i znajomy grunt swego domu lub miasta?
Wcale nie muszą zdać się na zakupy w sklepach. Nie muszą też spędzać całych godzin na wyszukiwanie odpowiedniej restauracji. Jak zwykle- dogodna ściąga jest już w sieci.


Ja w sumie z tej strony nie korzystam. Nie mam problemu z jadaniem w 'normalnych' knajpach, tyle tylko że z menu wybieram coś jarskiego. A tak poza tym, to w podróży w restauracjach sporadyczne jadam, bo zwyczajnie mnie nie stać.

3 komentarze:

  1. A jak to wygląda w samolocie, bierzesz wegetariańskie czy wegańskie dania? Co podają? :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja zawsze wybieram wegetariańskie. Pamiętam, że kiedyś znalazłam na necie stronę z pełnym menu wszystkich głównych przewoźników.Znajdę to i wrzucę na bloga :)

    OdpowiedzUsuń