Dane Kontaktowe

Zapraszam wszystkich zainteresowanych do dzielenia się swoimi spostrzeżeniami, uwagami i doświadczeniem.
Czekam także na Waszą pomoc przy tworzeniu tego bloga.
Jeżeli posiadacie jakieś ciekawe sugestie, przemyślenia albo informacje związane z poruszaną przeze mnie tematyką - proszę, podzielcie się nimi ze mną. Chętnie o tym napiszę.

Dane kontaktowe :

gobarakago@gmail.com



niedziela, 25 marca 2012

Nudny temat.

Niedawno na blogu zaprezentowałam moją opinię na temat tego, czy warto w UK nostryfikować dyplom. Temat jest równie nudny co użyteczny , a zatem dzisiaj zdradzę techniczne tajniki tej operacji. Trzaśnijcie mnie w pysk, jeśli nadmiernie się rozpiszę. Temat jest krótki , łatwy do realizacji i nie ma sensu, by zabierać Wam cenny czas na czytanie mych wypocin.

No to lecimy:
Wchodzimy na stronę : http://www.naric.org.uk/

Przechodzimy do sekcji : apply online
W 'apply online ' dowiemy się, że wcale nie musimy aplikować online. Możemy też wszystko załatwić tradycyjnie- drogą czysto listową. Ja jednak zdecydowałam się, na złożenie mojej aplikacji przez internet z prostej i prozaicznej przyczyny. Tak było taniej. Ceny na dzień dzisiejszy kształtują się następująco :
a) Jeżeli posiadamy już przetłumaczony dyplom , wtedy zapłacimy odpowiednio :
- £46.00 plus VAT (£55.20)- DROGĄ POCZTOWĄ
- £40.00 plus VAT (£48.00)- APLIKACJA ONLINE
b) NARIC oferuje też usługę tłumaczenia dyplomów . Nie dla wszystkich języków świata, ale Polacy ( tłumnie przybywający na Wyspy) są chyba częstymi klientami , gdyż nasz język znalazł się na tej liście. Koszt tego udogodnienia( czyli nostryfikacja z tłumaczeniem) :
-76.00 plus VAT (£91.20)- DROGĄ POCZTOWĄ
- £70.00 plus VAT (£84.00) - APLIKACJA ONLINE
Na stronie NARIC można znaleźć mały konwerter , którzy szybko pomorze Ci przeliczyć te ceny na złotówki , w oparciu o aktualne notowanie walutowe. 

No to lecimy dalej. 
Pierwszą rzeczą, o którą zostaniemy poproszeni przy aplikacji online, będzie utworzenie konta na stronie NARIC. Konto to przyda się nam w przyszłości, gdyż dzięki niemu będziemy mogli śledzić postępy w realizacji naszego zamówienia. Dowiemy się np. czy nasze papiery dotarły na miejsce i jaka jest przybliżona data rozpatrzenia naszego podania. 
Tworząc to konto, zostaniemy też zapytani o dane takie jest adres , telefon , powód zgłoszenia (np. Chęć znalezienia pracy w UK, Chęć dalszej nauki ) i tym podobne oczywistości. Krok nr. dwa to potwierdzenie danych , a potem już tylko zapłata i .. po sprawie. Dostaniemy na maila potwierdzenie zapłaty , na którym widnieje też numer naszego zgłoszenia. Numeru tego będziemy używać przy logowaniu się do systemu NARIC. Otrzymany na maila dokument drukujemy i wysyłamy do biura wraz KOPIĄ dyplomu i odpisu dyplomu. 

Obiecany czas realizacji to 3 tygodnie. I tyle też ja czekałam. Wszystko bardzo mi się podobało do czasu, gdy otrzymałam ten raczej mało imponujący świstek. 

Oto co dostałam za moje ciężko zarobione£70.00 plus VAT (£84.00)
Pfii


2 komentarze:

  1. fajnie wytłumaczone :)
    a orientujesz sie moze, czy mozna wysłać kopię tłumaczenia, czy musi byc 'oryginalne' - z czerwonymi pieczątkami? :)
    pozdrawiam M.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ..już znalazłam
      'a photocopy of a certified translation in English if necessary'
      :)

      Usuń